مطالب پر بازدید
مطالب تصادفی
اخبار تکنولوژی دی ماه ۹۹
بهترین دمـــــــا برای ســــی پـــــی یـــــــو
وقتی CPU بیکار است ، یا توسط هیچ برنامه ای استفاده نمی شود ، دمای سالم هر درجه زیر 50 درجه سانتیگراد (یا 122 درجه فارنهایت) است. تحت بار بیشتر ، مانند هنگام انجام یک بازی ، ارائه یک فیلم ، یا سایر کارهای فشرده ، پردازنده مرکزی شما انرژی بیشتری مصرف می کند و بنابراین در دمای بالاتر کار می کند. این مهمتر از درجه حرارت بیکار است (با فرض خوب بودن دمای کاری) و شما می خواهید به طور دوره ای دمای CPU خود را تحت بار کنترل کنید تا اطمینان حاصل شود که در چنین شرایطی به اندازه کافی سرد نمی شود.
تحت بار ، می خواهید پردازنده مرکزی شما در حالت ایده آل زیر 80 درجه سانتیگراد (176 درجه فارنهایت) باقی بماند ، اگرچه بعضی از پردازنده های مرکزی در لپ تاپ یا رایانه های فرم کوچک (SFF) ممکن است گرمتر شوند. شما برخی از اتاق های تکان دادن را برای عبور از 80 درجه سانتیگراد دارید ، اما هر چیزی بالاتر از 95 درجه سانتیگراد (203 درجه فارنهایت) حیاتی است. دمای استاندارد cpu در این مرحله ، برخی از پردازنده ها گاز را شروع می کنند ، به این معنی که سرعت کلاک کند می شود تا بیش از حد گرم نشود و کامپیوتر شما خاموش می شود.
تـــــاریخچــــــه خوشــــــــــــنویســـــــــی در ایران
در قرن هشتم میرعلی تبریزی از ترکیب و ادغام دو خط نسخ و تعلیق خطی به نام نسختعلیق بوجود آورد که بسیار مورد اقبال واقع شد و موجب تحول عظیمی در هنر خوشنویسی شد.
خطی که حدود یک دانگ سطح و مابقی آن دور است و نام آن در اثر کثرت استعمال به نستعلیق تغییر پیدا کرد.
بنا به گفته اساتید خوشنویسی، خط نستعلیق آیفون از جمله زیباترین و ظریفترین و مشکلترین خطوط فارسی و می توان گفت که عروس خطوط فارسی است.
پس از میرعلی تبریزی پسرش میرعبدالله و بعد از او میرزا جعفر تبریزی و اظهار تبریزی در تکامل خط نستعلیق کوشش‌های فراوان کردند تا نوبت به سلطانعلی مشهدی رسید که خدمات شایانی به این هنر اصیل نمود.
اساتید زیادی بعد از سلطانعلی مشهدی در تکامل خط مذکور زحمات فراوانی کشیدند همانند میرعلی هروی.
بعد از حدود یک قرن، خوشنویس نامی و آشنای همه، میرعمادالحسنی معاصر شاه عباس صفوی پا به عرصه ظهور نهاد که با نبوغ خود تغیرات و سبکی در خط نستعلیق بوجود آورد. پس از گذشت قریب 400 سال این سبک هنوز مورد استفاده و الهام بخش خوشنویسان است.
او پایه خط را به جائی نهاد که از زمان پیدایش خط نستعلیق تا کنون هنرمندی خوشنویس را یارای برابری با او نبوده است.
همزمان با او هنرمند بزرگ دیگری چون علیرضا عباسی رقیبی برای او بشمار می‌رفت که علاوه بر خط نستعلیق خفی و جلی در خط ثلث نیز استاد بود.
اکثر کتیبهه‌های مساجد و بناهای تاریخی اصفهان به خط ثلث و یا به سرپرستی او انجام شده است. قرن‌های نهم، دهم و یازدهم هجری قمری را می‌توان دوران درخشان در هنر خوشنویسی دانست.
در اواسط قرن یازدهم سومین خط خالص ایرانی یعنی شکسته نستعلیق به دست مرتضی قلی خان شاملو، حاکم هرات از خط نستعلیق ابداع شد.
علت پیدایش این نوع خط، تند نویسی و راحت نویسی و دیگر، ذوق و خلاقیت ایرانی ذکر شده است. به عنوان مثال بعد از پیدایش خط تعلیق، ایرانیان به خاطر سرعت در کتابت، شکسته تعلیق آنرا نیز بوجود آوردند.
بازارچه دانلودهای مــــایکروسافت
فروشگاه مایکروسافت بیشترین انتخاب نرم افزار ، دستگاه و سخت افزار مایکروسافت را در یک مکان ارائه می دهد. گاهی اوقات با مشکل چرا مایکروسافت استور باز نمیشود دلایل زیادی برای بازدید از فروشگاه پیدا خواهید کرد:
گزینه دانلود نرم افزار فوری با بزرگترین کاتالوگ دانلود عناوین مایکروسافت.
به روزترین انتخاب و اطلاعات مربوط به محصولات مورد علاقه مایکروسافت برای همه ، از جمله Windows ، Office ، Xbox ، Zune و موارد دیگر!
خریدهای ساده و مطمئن با پشتیبانی کامل مایکروسافت چه قبل و چه بعد از خرید.
ما فقط فروشگاه Microsoft را برای مشتریان ایالات متحده راه اندازی نمی کنیم. علاوه بر فروشگاه مایکروسافت ایالات متحده ، فروشگاه های آنلاین برای مشتریان در انگلیس ، آلمان و کره نیز وجود دارد. ژاپن ، فرانسه ، اسپانیا و هلند به زودی می آیند. کشورهای بیشتری در طول سال وارد این کشتی خواهند شد.
من یکی از جدیدترین وب کم های Microsoft LifeCam Show را از فروشگاه مایکروسافت انتخاب می کنم زیرا مدتی بود که به دنبال انتخاب یکی از آنها بودم.

تعداد بازدید از این مطلب: 85
|
امتیاز مطلب : NAN
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0




می توانید دیدگاه خود را بنویسید



تعداد صفحات : 0